Terminator Genisys mycket bättre än trailern!

Vi sitter i bion och skall titta på film och trailern för Terminator Genisys visas upp innan huvudfilmen. Det kan vara den sämsta trailer som jag någonsin har sett och filmen lockar mig inte alls. Vi sitter mest och flinar över hur kass den är och att det inte finns en chans i helvete att vi kommer se den på bio. Jag antar att vi inte är ensamma om att känna så då det finns en massa sidor på nätet om hur illa den är. Den var för lång och för många vinkningar till repliker från tidigare filmer som i trailern förstärker hur illa detta kommer att bli.

Filmen var redan uträknad med tanke på Terminator 3 och Salvation och en usel trailer gör en inte super sugen på att se eländet. Det var först när självaste James Cameron gick ut och sa att han sett filmen och att han gillade den som jag ens funderade på att se den.  Någonstans gissar jag att skaparna var desperata att deras trailer skulle sänka skeppet innan skeppet ens hunnit lämna hamnen.

En kompis frågar om jag vill se den och jag ger efter enbart pga av Cameron. Han har ju skapat två av mina absoluta favorit filmer T2 och Aliens. Resultatet var helt klart godkänt och en värdig del av Terminator serien. Filmen binds ihop bra med de två första filmerna detta till trots en lite skum timeline förklaring. Replikerna från de övriga filmerna fungerar i sina sammanhang och i sann Cameron anda så lyckas Emilia Clarke spela Sarah Connor trovärdig kanske inte lika badass som Linda Hamilton men ändå.

Arnold är arnold och lyckas med det han gör bäst att vara just en Terminator. En episk T800 fight och filmen känns najs inte alls som den usla trailern. Trailers är något av en konstform där less is more. Hade lätt kunnat se en Terminator titta ut över ett sönder bombat Los Angels. Det finns tre filmer som jag alltid kommer ha ett svagt hjärta för Predator Aliens och Terminator de måste börja behandla dessa filmer med kärlek och omtanke. Skall du göra en ny film med dessa så då för fan till att trailern inte är usel och se till att konceptet håller.

Tänker inte skriva så mycket mer än att ni bör ge filmen en chans för den är fan så mycket bättre än trailern…Alltid något iallafall.

Kommentera

