Feminist ordet som fortfarande är alltför laddat för att man någonsin skulle våga kalla sig för det.

Imorgon är det internationella kvinnodagen och nu skall kvinnorna firas.

Givetvis är det en dag som skall firas. I Malmö förra året så visade sig ondskans makter vad de tyckte om de feminister som hade firat och haft en trevlig dag. Under Mars månad har vi andra viktiga dagar som också bör firas.

2015-03-11 Europeisk minnesdag för terrorismens offer.

2015-03-12 Världsnjursdagen.

Men det finns även  V8- motorns dag och internationella sömndagen under månaden Mars.

Männen har en egen dag som ofta får spott och spe. På FB inlägg kritiserades dagen med varför skulle vita medel- ålders män skulle få en egen dag, då alla andra dagar var deras.

Det sägs att man aldrig skall generalisera och om man gör det så drar man alla över samma kam, här är några exempel från twitter.

Ja. Alla Romer är svin. Sluta upp med fucking ”inte alla romer” ni ger mig huvudvärk.

Negrer är en sjukdom

”Men alla araber våldtar inte” nä men alla araber är påverkade av sjuka sexuella och känslomässiga ideal som gör dem till potentiella våldtäktsmän.

Vem har då skrivit detta? Är det Svenskarnas parti eller SD folket? Nope det är feminister jag bara bytte ut alla gånger de skrev män mot en etnisk minoritet. Konstigt hur det gick från hets mot folkgrupp till att bli ingenting.

Dessa arga feminister har mycket att vara förbannade över och i många fall är män överrepresenterade i brottsstatistiken.

De rånar och våldtar och hittar på en massa andra vidriga saker. Kvinnor förtrycks runt om i världen varje dag på olika sätt allt från könsstympning till att deras kläder kritiseras.

Vi har ett stort problem på det sättet vi uppfostrar våra barn och fördelningen av arbete i hemmet mellan kvinnor och män. Lägg sedan till att kvinnor tjänar mindre, politikerna och medborgarna har ett stort problem att lösa.

Lösningen på detta tycks vara en vänsterorienterad feminism som driver frågan hårt och ofta på ett väldigt aggressivt sätt.

Det talas om CIS personer och patriarkatet som skall krossas och män som en stor grupp vidrig grupp med ett kollektivt tänkande som ett gäng Orcher.

Jag delar deras åsikter i mycket och är själv trött på att män hittar på så mycket skit och att vi har en tendens att lösa konflikter med våld. Jag har väldigt svårt att gå med på argumenten med att det bara finns en lösning på problemet med vänsterorienterad feminism som den enda lösningen. När Bodil Sidén 2.a vice förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet kritiserade F! som antifeministisk så fick hon på sitt twitter en del hat av feminister http://muf.se/blog/2015/02/13/fis-politik-ar-antifeministisk/

Vad är problemet med att någon kritiserar ens politiska uppfattning? Skall det inte tålas kritik? Är det sådan jämställdhets politik som skall föras där ett helt kön skall dras i smutsen? Det är en pissig kamp för jämställdhet som just nu pågår i Sverige och runt om i världen. Med pissighet menas att motståndarna inte drar sig för aktivt hat och förakt.

Det är en viktig kamp som feminismen för då de verkar för HBT-rörelsen, invandrare och för kvinnor i maktens center och för de kvinnors som har det sämst. Jag kan tänka mig få saker som är så viktiga som kampen för kvinnors rättigheter.

När klimatet är som hårdast och de onda makterna sprider sitt hat mot den feministiska vågen så är det nog lätt att ge efter för generaliseringarnas otäcka ansikte. Alla män är svin! Alla män slår om inte fysiskt så gör de det psykiskt. Människan glöms bort och de män som gör vad de kan glöms bort hopbuntade med de andra idioterna.

Agitation är ett mäktigt vapen, det får folket att vakna upp ur sin gråa vardag och tänka efter att skall det verkligen gå till på detta sättet? Skall kvinnor tjäna mindre och skall vi bara acceptera att våld och våldtäkt är en del av kvinnors vardag?

Det är en grå massa som skall väckas ur sin trötta vardagslunk. Människor som jobbar hela dagarna och som har sina barn att ta hand om. När de är lediga så orkar de knappt bry sig om politik eller samhällsproblem. Hur väcker man dem?

Extremfeminismen tror vägen har varit att provocera och utmana. I många fall skadar det mer än vad det hjälper. Radical cheerleaders körde en ramsa mot kuken och fittans makt för Fi. Själv blev jag upprörd och orkade inte se på det hela, det kändes fruktansvärt dåligt och väldigt provocerande. Det kändes inte som jag hade varit välkommen där och pga av att jag föddes som man och då är jag ett svin.

Detta var 2005 mina åsikter har omprövats och vi utvecklas förhoppningsvis till bättre människor med åren. Ett par år senare såg jag att de visade film på Mårtenstorget i Lund. Det handlade om kvinnor från olika delar i världen som berättade hur de en dag tog det viktigaste beslutet i deras liv. De skulle lämna mannen som tryckt ned dem fysiskt och psykiskt under flera års tid. Många av dem var livrädda för den man som kontrollerade deras liv och slog och förtryckte dem. De tog sina barn och flydde det fängelse som deras hem hade blivit. Som att långsamt drunkna och simma mot ytan för att äntligen få fylla sina lungor med syre och frihet. Dessa historier gjorde mer för mig än vad radikal feminismen någonsin kommer att göra.

För dessa kvinnor så behöver vi ha ett starkt skyddsnät och ett rättssamhälle som tar sitt ansvar. När en kvinna huggs till döds i Malmö av en man som tidigare har kidnappat henne så tappar jag tilltron på samhället. Mannen inväntade rättegång men ansågs väl ha rätten att få vistas ute i vårat samhälle trots att han var en fara för kvinnan som höggs ihjäl framför sina barn. Jag förstår varför dessa radikalfeminister är trötta på manligheten och ser oss alla som svin.

Det jag inte förstår är deras agerande och deras sätt att förmedla sitt budskap. Den gråa massan ser några gapiga tjejer och byter snabbt kanal till något lugnare. Alla röster måste höras och deras budskap kanske fastnar hos någon annan som kan förmedla det på ett bättre sätt. Så länge dessa röster hörs högst så kommer jag aldrig kalla mig feminist.

Jag står fortfarande för jämställdhet och kämpar aktivt för andras rättigheter för ett bättre samhälle. Inga problem i samhället har en lösning utan det är en kollektiv lösning där alla är med och jobbar för samma mål.

Mans dagen är inget jag bryr mig om och jag klarar mig utan den dagen. Fokus föll som vanligt på de vita cis männen och vänster människor spydde galla på denna grupp som styr världen med sina kukar. Försökte förklara det är inte för oss det är för alla män. Det gäller inte bara de vita männen utan för pojkar och män som växer upp i hemska situationer där våld och misär är vardag. För mannen vars fru våldtogs  och slogs ihjäl, vars pojkar kidnappades för att bli barnsoldater i Afrika.

Imorgon är en viktig dag som skall firas och kvinnans kamp mot all skit och misär runt om i världen ligger kollektivt på alla våra axlar. Könsrollerna skall skrotas då de långsiktigt förstör våra sinnen med omöjliga ideal. Pojkar och tjejer formas i en oändlig idioti och deras lidande är viktigt att ta itu med som människor där inget kan trivialiseras pga av kön.

Så nog svamlat det viktiga är att lyssna på genusdebatten och inte låta sig provoceras utan tänka vad kan jag göra?

Hur kan jag ändra på mig så jag kan göra skillnad och om du blir provocerad så skall du bli det för att du vill att saker och ting måste ändras inte pga av agitation från radikal feminister.

Kommentera

