American Horror Story

Jag erkänner jag ligger efter i denna fantastiska serie, det är inte mitt fel dock.

Varje måndag så ses vi några vänner och tittar på film/serier spelar spel och äter mat.

En av dessa nöjen har blivit American Horror Story som är inne på sin femte säsong som kommer nästa år. Det unika med serien är att varje säsong en en enskild berättelse där skådespelarna spelar olika roller. Jessica Lange gör ett fantastisk jobb att spela en Åldrar manslukerska en nunna och häxa i de tre säsonger som vi har sett.

Första säsongen utspelade sig i ett hemsökt hus, den andra i ett mentalsjukhus och den sista i en skola för häxor.

Det är få serier som har lyckats att kombinera skräck och humor på det sätt som man har lyckats med här.

Senaste avsnittet som vi såg satt jag och skrattade som om det vore How I Met Your Mother men samtidigt chockerad över de vändningar som serien tar. Bli inte förvånad om någon plötsligt dör eller handlingen tar en väldigt oväntad vändning.

Det är inte ofta som man blir överraskad längre av filmer och tv-serier som skall försöka lura en med oväntade vändningar, men detta är något som American Horror story verkligen levererar på. Skådisarna är bra och scenografin är makalös.

Nu vill jag se klart säsong tre så jag kan hugga tag i nästa säsong, men som jag sa i början så måste jag vänta för att se ett avsnitt varje vecka.

Kommentera

