Nörd stuff byster och statyer.

Det finns vissa saker som man bara måste äga under ens liv.

Två Transformers i form av Starscream och Soundwave och man kan lägga en check i sin bucket list.

På min lista finns även något häftigt från Alien (Är på väg) samt en Predator byst och ett Terminator huvud.

I Star wars så är det en Stormtrooper rustning som gäller, med en sådan så kanske jag kan gå med i cosplaygänget 501 Legion.

På min Marvel lista så vill jag ha två Ironman byster och i DC en riktigt snygg Poison Ivy staty. Men om man vill slå på stort så finns det alltid en skala 1:1 Han Solo frozen in carbonite för endast 52572 kr och sedan en massa frakt på det antar jag. Risken blir då att man sitter och skrattar som Jabba The Hut i vardagsrummet.

Det har alltid varit en dröm att ha resurserna att pynta sitt hem i ett nörd frosseri. Saker som man missat genom åren pga av pengabrist är en Hellboy arm (Right hand of doom) i naturlig skala och en massa andra saker som man bara kunde drömma om. Någonstans är man införstådd om att om man någon gång hittar en stackars sate som vill flytta ihop med en så kommer säkerligen mycket av mitt nörderi packas ned i lådor eller säljas. Kanske dör en liten del av mig eller så kanske det var dags att gå vidare men tills dess så står de i mina hyllor och är en del av mig.

Min mor har alltid hävdat att jag har ärvt mitt samlande från min Mormor så det ligger väl i blodet. Min mormor gillade porslinsfigurer och två av dem har jag i mitt hem. Det är två björnar den ena vit och den andra brun, de har blivit en symbol för mig som person, den ljusa och mörka sida av min personlighet.

Många av ens vänner skakar på huvudet när de ser ens samling, andra gillar den och kanske är lite avis.

För mig är det viktigt att visa upp att detta är vad jag gillar och den uppskattning jag har för den populärkultur som jag älskar. För det är en del av vem jag är som person. Nästa projekt blir ett Terminator huvud, skall bara hitta ett som ser tillräckligt coolt men som inte kostar en förmögenhet. Vad gäller mina Transformers så har Starscream och framförallt Soundwave varit mina favoriter. Det bästa med mitt Transformers samlande att jag kommer nöja mig med några få. Jag vill bara ha Decepticons och gör den en ny Megatron i Masterpiece serien så skall han få stå där jämte dem.

Nu skall jag googla fler nörd saker och kommer väl lägga ut en post med alla nördsaker i samlingen nån gång snart. Hasta la vista.

Kommentera

