Dr Who säsong 8 avslutad

Så nu har jag sett det sista avsnittet och det känns ok.

Jag gillar Peter Capaldi som Doktorn och Jenna Coleman är fantastisk. Tolv avsnitt känns dock väldigt kort för att bygga upp den avslutningen som säsongen fick. Skall inte avslöja något men det känns som något som kunde kört vidare tills nästa säsong. Julspecialen känns inte hellre riktigt kickass och det känns trist. Det kanske är den episka avslutningen med Matt Smith och avsittet med David Tennant och John Hurt i The Day of the Doctor som gjort att man förväntar sig mer. 

Det finns dock mycket bra som händer under resan under den åttonde säsongen. En större inblick vad det innebär att vara Doktorn och att allt är inte så lätt alltid att ta de tunga besluten. Mer av detta skrev jag om posten om Peter Capaldi som den nya Doktorn. Moffat får nog ta sig en funderare på vad som skall hända härnäst. Jag tror att det hela kommer leda till något väldigt bra om tid och utrymme finns….Vilket det borde. Jag tillhör inte inte skaran som vill ta bort Moffat snarare tvärtom. Det skall bli spännande att se vad framtiden bär med sig. Kommer de byta ut Clara Oswald? Kommer vi få mer insyn i den nya Doktorn?

Kommentera

