Xbox one eller Ps4? Just nu är jag mellan hammaren och städet.

Konsolkriget dundrar på som vanligt och jag funderar på vad jag skall välja. 

Denna gång blev det dock mer personligt än vad jag trodde det skulle bli.

Polarnas åsikter har börjat spela in mer och mer. Du vet ju att jag och Oscar och Albin

har Ps4 va? Samtidigt vill man ju inte missa att lira Xboxone med Theo och inte missa

det nya Halo. Vad skönt det är med i-landsproblem där man blir en svikare vad man än väljer.

Det finns dock det tredje alternativet och det är att kicka igång att lira spelen på PC.

Dock har min speltid där jag sitter och njuter av ett spel minskat avsevärt och jag kan knappt kalla

mig en gamer i dagsläget. Ganska trist utveckling då jag de senaste veckorna försöker få mig till

att sätta mig ned och spela Skyrim utan att lyckas. Självklart är jag sugen men träning och annat kommer i vägen.

Det jag vill göra är att poppa in i spelvärlden spel lite online och sedan göra annat. Destiny lockar och jag vet att det lätt kommer bli som ett nytt wow för mig. Satt med en polare och spelade Destiny på Xbox one. Efter ett par timmar så beslöt vi oss för att spela lite Halo 4 på Xbox 360. Efter ca 50 minuters uppdatering Zzzzzz så kunde vi äntligen få spela Halo 4. Problemet var att nu såg Halo 4 förbannat dassigt ut. För två år sedan tyckte man det såg riktigt nice ut. e men till en början så skall det köras hårt på PC. Spelen som jag skall ta tag i blir Shadow of mordor och GTA V som bara ligger och skräpar knappt spelad.

Men vad kommer jag välja då? Det lutar åt Xbone men för att slippa hammarslagen till en början så kör jag på min PC.

Hur mycket jag än gillar Xbox/PS så älskar jag det faktum att man kan modda spel på PC.

När jag skall spela Fallout 3 så blir det i power armor från Warhammer 40 K

Kommentera

